Worldwide branding

Worldwide branding

Corporate typeface voor LG: Life's good

LG bepaalt haar wereldwijde merkstrategie

LG Electronics is één van de grootste Koreaanse ‘chaebols’ die wereldwijd op grote schaal opereert. Opgericht In 1947 als chemisch bedrijf onder de naam Lucky Goldstar, opereert LG wereldwijd in elektronica, huishoudelijke apparaten, chemie en telecom. LG heeft haar merkmodel en - identiteit voorbereid op de toekomst waarmee specifieke klantwaarden kunnen worden uitgedrukt: Inspiratie, empowerment en vreugde. Met de merkbelofte ‘innovation that makes you smile’ claimt LG ‘Life’s Good. De merkcommunicatie is productgericht en concentreert zich rondom een compact en overtuigend aanbod. In de elektronica markt – die gedomineerd wordt door de Big 4 (Apple, Nokia, Microsoft en Samsung) – claimt LG haar eigen domein in huishoudelijke apparaten, Smart TV en mobiele communicatie.

Een wereldwijde merkstrategie heeft een karakteristieke handtekening nodig

Het huidige lettertype LG Bryant is te dominant in haar expressie en te gedateerd voor een toekomstgericht wereldwijd merk. De merkcommunicatie van LG is georganiseerd rondom de specifieke combinatie van levenslustige optimisten (life loving optimists), tone of style en merkelementen (op basis van het geometrische merk ikoon). Een aantal punten zijn belangrijk voor de communicatie van een wereldwijd bekend merk: transparantie, universele symboliek en uniciteit.  Een corporate typeface moet herkenbaar zijn ongeacht regio of cultuur waarin gecommuniceerd wordt. Zo ondersteunt het de 'één-merkstrategie' en consistente communicatie.

Een uniek transparant handschrift vertaald in een collectief lettertype

Total Identity ontwikkelde de integrale font familie ‘LG Smart’, geschikt voor alle communicatie, informatie en documentatie, on- en offline (inclusief interface design). De designrichtingen van waaruit de LG Smart is ontwikkeld, zijn: onderscheidend, futuristisch en innovatief. De LG Smart is een uniek corporate font dat de geometrie van het merk ikoon combineert met kalligrafische kenmerken van lettervormen. De LG Smart draagt de waardeconcepten ‘smile’, ‘empowerment’, ‘inspiration’ en ‘creativity’ uit in haar herkenbare stijlelementen. De LG Smart is een complete familie-font set in light, regular, Semibold en Bold voor Latijn, Hebreeuws, CyrilliIsch, Koreaans en in de nabije toekomst ook Arabisch.

Daarmee maakt Total Identity LG Fit for Future.

Typografie lettertype LG

Contact: 
Wilt u meer weten over dit project, neem dan contact met ons op 

Bob van der Lee

Brand builder
+31 20 750 95 58

Hans P Brandt

Marketing strategist
+31 653 197 827