Van gemaakt naar geleefd

Van gemaakt naar geleefd

Spelsimulatie als intern marketing tool

Essay van Milan Verbrugge met dank voor alle voorafgaande versies van Yvonne van de Graft, Lydia Horlings en Hans P Brandt.

In zijn essay bespreekt Milan Verbrugge het belang van een verankerde positionering en bedrijfsidentiteit. Hij bespreekt waarom spelsimulatie ingezet moet worden als (interne) marketing tool.
 
Ontwikkelingen zoals de opkomst van de sociale media en het ontstaan van een globale mobiliteit veranderen de manier waarop consumenten de wereld beleven en zien. Beide ontwikkelingen creëren een grotere transparantie over de werkelijke aard van een product of organisatie. Deze kennis maakt consumenten kritisch én goed geïnformeerd. Hierdoor ontstaat de noodzaak voor een strategisch sterke positionering en een goede verankering van de identiteit. Een dergelijke interventie is complex, kostbaar en strandt nog te vaak op weerstand in de vorm van de heersende bedrijfscultuur.
 
Marketeers zouden volgens Milan Verbrugge meer rekening moeten houden met deze weerstand. Hierom zou het spel zou vaker ingezet moeten worden als intern marketing tool. De spelsimulatie is volgens hem een uitermate geschikt instrument om goed om te gaan met de heersende bedrijfscultuur. Spelsimulatie helpt bij herpositionerings- en identiteitstrajecten. Zij creëert met haar toegankelijke en praktische karakter een intuïtief begrip voor de effecten van de herpositionering of identiteit op de bedrijfscultuur. Bovendien faciliteert het spel iedere specifieke leermethode van de individuele werknemers.
 
Deze essay is tot stand gebracht door Total Identity. Total Identity beschrijft de ambitie van organisaties (identiteit), vertaalt deze in de wenselijke breinpositie bij de klant (branding) en betrekt de medewerkers daarbij (internal branding). Total Identity maakt zijn opdrachtgevers fit for the future, door ze via positionering en profilering krachtig in de markt te zetten. Werknemers bij Total Identity worden uitgedaagd zich te ontwikkelen, grenzen over te gaan en te documenteren wat zij zien en wat hun drijft. Deze essay is hier een resultaat van.  

Contact: 
Wilt u meer weten over spelsimulatie, neem dan contact met ons op: 

Hans P Brandt

Marketing strategist
+31 653 197 827
Fout | Total Identity | Fit for the future

Fout

Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.