Jaarverslag

Een jaarverslag is meer dan een verslag van het jaar. Het is een uitgelezen kans om de identiteit van een organisatie consistent uit te dragen en hierover te communiceren met uw stakeholders. Het is allang niet meer een eenrichtings-visitekaartje vanuit de boardroom, maar een weerslag van de organisatie in zijn actuele context en vanuit een dialoog met zijn omgeving. Van terugkijken naar ambities, doelen en toekomstvisie en van verantwoording afleggen naar communiceren en interacteren. Het jaarverslag is over de jaren uitgegroeid tot een strategisch instrument wat bedrijfsdoelen in perspectief weet te plaatsen van haar maatschappelijke impact.

De mate van interactiviteit is behoorlijk met zijn tijd meegegroeid. Waar de eerste voorzichtige stappen werden genomen met jaarverslagen als digitale .pdf, is het interactieve jaarverslag steeds verder vervolmaakt met multimediale en interactieve elementen die de relevantie van de communicatie hebben vergroot.  Sommige organisaties zijn hier al erg ver mee, anderen begeven zich op onontgonnen terrein.

Met de productie van meer dan 200 jaarverslagen in de afgelopen 10 jaar kunnen wij u en uw organisatie prima begeleiden in deze reis van ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden.

Vanuit de verdere digitalisering wordt distributie vereenvoudigd en het bereik sterk vergroot. De content wordt naar wensen van de doelgroep op relevante wijze ontsloten en wellicht het belangrijkste; alles is meetbaar. We verzamelen zo learnings over de redactionele insteek (meest gelezen onderwerpen) en mate van boeien (gemiddelde leestijd). Met de nieuwe ontwikkelingen zoals ‘open’ standaarden als XBRL (eXtensible Business Reporting Language) kunnen zelfs puur financiële rapportages zeer interessante toepassingen opleveren.

Wij helpen u graag bij het optimaliseren van uw reis, neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.

Productbeschrijving

De voordelen van een digitaal jaarverslag zijn ons alleen inmiddels redelijk bekend. Maar het verschil tussen een clickable PDF en een volledig Online Report zijn levensgroot. De wijze van ontsluiting van de content en de mate van interactie bepalen in grote mate de impact van de communicatie. De relevantie naar de verschillende stakeholders wordt significant vergroot en de transparantie neemt toe. Bovendien wordt er met het Online Report een basis gelegd voor toekomstige uitgaven waarbij de productie-investeringen in volgende jaren tot een minimum beperkt kunnen worden. Ook bestaat er de mogelijkheid tot uitbreiden van de reporting mechanismen waardoor er het hele jaar door op diverse niveau’s realtime reportages voor intern gebruik mogelijk gemaakt worden.

Productfacts

• Analyse van afgelopen producties
  • Inventarisatie van doelgroepen & content
  • Inventarisatie van reporting behoefte