Ontwikkeling van identiteit

Waar het bij product branding vooral gaat om het vinden van de ‘unique selling proposition’, dan gaat het bij corporate branding om het vinden van de ‘unique selling personality’, a powerful corporate identity. Samen met onze opdrachtgevers expliciteren we de organisatie-identiteit en ontwikkelen strategische scenario’s om het merk, de communicatie en het gedrag van medewerkers hiermee in overeenstemming te brengen en zo het gewenste imago te realiseren.

Vanuit een scherpe analyse van de collectieve ambitie, ondersteunt Total Identity dienstverlenende organisaties bij identiteits-, merk-, positionerings- en communicatievraagstukken. Bevlogen professionals dragen bij aan de ambitie van onze opdrachtgevers.

Total Identity is een creatief adviesbureau. We werken van scenario-ontwikkeling tot en met de begeleiding op projectniveau. Wij maken de strategische scenario’s tastbaar door middel van het conceptueel en creatief vermogen dat ons bureau kenmerkt. Door de integratie van creatieve en communicatiedisciplines zijn wij in staat organisatie-identiteiten te activeren.

U mag van ons een grote dosis toewijding en een coöperatieve ingesteldheid verwachten. Ons vakterrein vraagt dat.

Werkproces

Op basis van jarenlange praktijkervaring heeft Total Identity een werkproces ontwikkeld dat bestuurders en communicatiemanagers houvast biedt. Het bouwen van een sterke identiteit benaderen we vanuit vier sterk verbonden invalshoeken:

  • Discover: we ontwikkelen identiteit;
  • Dream: we verbinden op identiteit;
  • Design: we maken identiteit zichtbaar;
  • Destiny: we activeren identiteit.

Binnen deze invalshoeken hebben wij diverse denkmodellen, methodes en tools ontwikkeld die een effectief en gestructureerd verloop ondersteunen. Wij bekijken graag in dialoog met de opdrachtgever welke aanpak het meest relevant is voor een succesvolle samenwerking. 

Discover
We ontwikkelen identiteit.

Dienstverlening
Issue- & trendonderzoek, imago- en reputatieonderzoek, toekomstscenario’s, strategische positionering & profilering, ontwikkeling corporate merknamen, communicatie-audits & merkanalyses

Werkwijze
Workshops, expert views, advisering, brainstorms, interviews

Middelen
HPO scan & communicatiescan, scenario ontwikkeling, identiteitsworkshop, business road mapping, business modelling

Dream
We verbinden op identiteit.

Dienstverlening
Customer insights, kernwaarden-ontwikkeling, cultuur- en waardenonderzoek, cultuurverkenning 

Werkwijze
Bijeenkomsten, debatten, diepte-interviews, service simulatie, brainstorms

Middelen
Corporate story, internal branding, communicatietraining, roadshow, coaching, motivatiecampagnes

Design
We maken identiteit zichtbaar.

Dienstverlening
Merkportfolio, merkarchitectuur, touchpoint analyse, corporate design

Werkwijze
Concepting, moodboards, design

Middelen
Merkkompas, impactanalyse, brandbook/movie, brand portals

Destiny
We activeren identiteit.

Dienstverlening
Klantloyaliteit, reputatie bij stakeholder, marketing en communicatie

Werkwijze
Communicatieconcepten, middelen-strategie, media-planning, community building

Middelen
Campaigns, corporate publishing, web 2.0, social media, apps

discover dream design destiny

Contact: 
Wilt u meer weten over 'Ontwikkeling van identiteit', neem dan contact met ons op 

Hans P Brandt

Marketing strategist
+31 653 197 827

Stijn van Diemen

Creative strategist
+31 (0)6 420 88 782